Späť na zoznam
jan 4, 2021
Blog

5 tipov, ako prežiť zimné obdobie v zdraví

 

Chladné zimné počasie sa môže prejaviť aj na našom zdraví a pohode. Takéto počasie vedie k zníženiu telesnej teploty a naše telo sa musí prispôsobiť zmenám.

A ako zostať v zime zdraví?

Zostať zdraví je pravdepodobne u všetkých z nás na najvyšších priečkach zoznamu nielen počas zimného obdobia. Tento rok nám však pandémia zamiešala karty a môžeme počas zimy pociťovať väčšie znepokojenie, ako kedykoľvek predtým. Vírusové ochorenia sa tento rok môžu naozaj líšiť, avšak stále by sme mali dodržiavať základné preventívne opatrenia, ktoré by nám mohli pomôcť sa udržať v zdraví.

5 najlepších spôsobov, ako zostať v zime zdraví:

  1. Umývajte si ruky

Správna hygiena rúk nie je pre nás nič nové, avšak stále funguje. Je to jednoduchý a efektívny spôsob ,ako zabrániť šíreniu choroboplodných zárodkov z infikovaného povrchu, ktoré si môžeme následne preniesť do nosa, očí alebo úst. Nezabúdajte na používanie dezinfekčného gélu a dodržiavanie štátnych odporúčaní, ako nosenie rúšok, vyhýbanie sa veľkým zhromaždeniam a dodržiavanie rozostupov.

  1. Stravujete sa zdravo a zacvičte si

Zaraďte zdravé jedlá, plné vitamínov a živín do svojho jedálnička. Doprajte si veľké množstvo zeleniny a ovocia, ktoré dodajú vášmu telu vitamíny, minerály a vlákninu. Vyskúšajte si pripraviť sladké zemiaky, špargľu alebo brokolicu, či už ako prílohu alebo hlavné jedlo. Taktiež nevynechajte orechy, ovos a quinou. K zdravému a vyváženému jedálničku pridajte cvičenie. Fyzická aktivita je dôležitý prostriedok ako sa udržať v dobrej kondícii aj počas zimy. Posilňuje imunitný systém, zahreje telo a vy sa budete cítiť lepšie a šťastnejšie.

TIP: Vyskúšajte recept na hráškový krém. Hrášok obsahuje vitamín C, K, E, vlákninu, živiny a bielkoviny. Má silné protizápalové vlastnosti a určite sa ho oplatí zaradiť do vášho jedálnička. Lahodký, krémový hráškový krém si rozhodne zamilujete.

( https://bodyandfuture.sk/hraskovy-krem)

  1. Nevynechajte návštevu u lekára

Niektorí ľudia sa môžu obávať, že práve u lekára budú vystavení riziku ochorenia. Preto sa rozhodnú vyhýbať sa návštevám u lekára. Avšak pravidelné preventívne prehliadky u lekára sú dôležité pre udržanie celkového zdravia a včasné zachytenie potenciálnych problémov. Ak sa obávate osobného stretnutiu, skúste lekára kontaktovať telefonicky alebo online.

  1. Nezabúdajte na príjem tekutín

Mnoho ľudí si dehydratáciu organizmu spája s letom a letnými horúčavami. Avšak dehydratácia sa môže dostaviť bez ohľadu na vonkajšiu teplotu. Dajte pozor, aby ste každý deň prijali dostatočné množstvo tekutín. Voda taktiež pomáha odstraňovať toxíny z tela.

  1. Doprajte si dostatočný spánok

Spánok priaznivo vplýva na psychické zdravie a naše telo sa počas neho regeneruje. Kvalitný spánok pomáha udržať náš imunitný systém zdravý, preto je neodmysliteľným faktorom pre udržanie dobrého zdravia.

 

 

  •  
  •